Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Луганський окружний адміністративний суд
Період виконання дослідження:
з 2 по 15 травня
Звітний період:
2019 рік
Виконавці дослідження:
ГО «Громадська платформа»
Організація дослідження та формування вибірки:
Кожен третій відвідувач суду протягом робочого дня.
Кількість респондентів |
|
Розподіл за віковими характеристиками |
18-25 років 26%; 26-39 років 34%; 40-59 років 34%; 60+ років 6% |
Розподіл за статтю |
48% чоловіків; 52% жінок |
Географічний розподіл |
В населеному пункті, де розташований суд - 62%; інший населений пункт - 38%. |
Розподіл за матеріальними статками |
Змушені економити на харчуванні – 26%; Вистачає на харчування та необхідний одяг, взуття. Для таких покупок як гарний костюм, мобільний телефон, пилосос необхідно заощадити або позичити - 36%; Вистачає на харчування, одяг, взуття, інші покупки. Але для придбання речей, які дорого коштують (таких як сучасний телевізор, холодильник, меблі) необхідно заощадити або позичити - 26%; Вистачає на харчування, одяг, взуття, дорогі покупки. Для таких покупок як машина, квартира необхідно заощадити або позичити - 4%; Будь-які необхідні покупки можу зробити в будь-який час – 6%. |
Рівень освіти |
Середня/неповна середня - 36%; Вища/неповна вища - 64%. |
Розподіл за роллю в судовому процесі (позивач, свідок, потерпілий і т.д.) |
Є учасником судових проваджень і представляє особисто себе – 38%; Є учасником судових проваджень, але представляє іншу особу – 44%; Не є учасником судових проваджень – 18%. |
Розподіл за судовим процесом |
Цивільний процес – 0%: Кримінальний процес – 0%; Адміністративний процес – 100%; Господарський процес - 0%; Справа про адміністративні правопорушення-0%. |
Розподіл за стадією розгляду справи |
Розгляд справи ще не розпочато – 41,4%; Справа перебуває в процесі розгляду – 22%; Розгляд справи завершено – 36.6% . |
Таблиці результатів
Таблиця 4.1. Загальна оцінка якості роботи суду за 5-бальною шкалою.
№ |
Респондент за характеристикою |
Кількість респондентів |
1 (дуже погано) |
2 |
3 |
4 |
5 |
Не відповіли |
Середня інтегральна оцінка |
1 |
ВСЬОГО |
0 |
0 |
2 |
15 |
14 |
0 |
4,48 |
Таблиця 4.2. Доступність суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Чи легко респондентам було знайти будівлю суду? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.12 |
2 |
Чи зручно респондентам діставатися до будівлі суду громадським транспортом? (Якщо Ви не користуєтеся громадським транспортом, дайте відповідь на наступне запитання) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.12 |
3 |
Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
3.76 |
4 |
Чи зазнавали респонденти певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони? |
Відсоток «Так», «Ні» |
Так -24%, ні- 76% |
5 |
Чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.4 |
6 |
Чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію телефоном? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,37 |
7 |
Чи дозволяв графік роботи канцелярії суду вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді (подати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,41 |
8 |
Чи могли б респонденти дозволити витрати на послуги адвоката (юриста- консультанта) у разі необхідності?2 |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
3,94 |
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.3 |
Таблиця 4.3. Зручність та комфортність перебування в суді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.7 |
2 |
Вільний доступ до побутових приміщень (туалетів) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.7 |
3 |
Чистота та прибраність приміщень |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,6 |
4 |
Достатність освітлення |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,7 |
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,7 |
Таблиця 4.4. Повнота та ясність інформації. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Зручність розташування інформаційних стендів та дошок об’яв |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4 |
2 |
Задоволеність наявністю інформації щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,6 |
3 |
Задоволеність наявністю інформації щодо правил допуску в суд та перебування в ньому |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,6 |
4 |
Задоволеність наявністю інформації щодо справ, що призначені до розгляду |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,7 |
5 |
Задоволеність наявністю інформації щодо зразків документів (заяв, клопотань, тощо) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,6 |
6 |
Задоволеність наявністю інформації щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
3.9 |
7 |
Відсоток учасників проваджень, що користувалися сторінкою суду в мережі Інтернеет ? |
відсоток |
50% |
8 |
Чи знайшли учасники проваджень на сторінці суду потрібну інформацію? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,1 |
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,4 |
Таблиця 4.5. Сприйняття роботи працівників апарату суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Старанність працівників апарату суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.7 |
2 |
Виявлення працівниками апарату суду доброзичливості, поваги, бажання допомогти |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.5 |
3 |
Виявлення працівниками апарату суду однакового ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.8 |
4 |
Виявлення працівниками апарату суду професіоналізму, знання своєї справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.97 |
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
4.77 |
Таблиця 4.6. Дотримання термінів судового розгляду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Вчасний (відповідно до графіку) початок останнього засідання по справі |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.84 |
2 |
Врахування побажання учасника судового провадження при призначенні дня та часу засідання |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.65 |
3 |
Вчасне отримання повістки та повідомлення про розгляд справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.81 |
4 |
Обґрунтованість затримки/ перенесення слухань у розгляді справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.45 |
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
4.69 |
Таблиця 4.7. Сприйняття роботи судді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску , якщо такий був) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.8 |
2 |
Коректність, доброзичливість, ввічливість |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.7 |
3 |
Належна підготовка до справи та знання справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.8 |
4 |
Надання можливостей сторонам обгрунтовувати свою позицію |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.9 |
5 |
Дотримання процедури розгляду |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4.8 |
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
4.8 |
Таблиця 4.8. Судове рішення. Відносні, кількісні та інтегральні показники за картками громадянського звітування тих респондентів, чиї справи вже завершено.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Кількість респондентів, чиї справи вже завершено |
Число |
19 |
2 |
Рішення на користь респондента |
Відсотки «Так» / «Ні» |
Так – 53,8%, ні- 46,2% |
3 |
Наміри респондента оскаржувати рішення |
Відсотки «Так» / «Ні» |
Так – 53,8%, ні- 46,2% |
4 |
Отримання респондентами тексту рішення по справі |
Відсотки «Так» / «Ні» |
Так – 100%, ні- 0% |
5 |
Вчасне отримання респондентами тексту рішення по справі |
Відсотки «Так» / «Ні» |
Так – 100%, ні- 0% |
6 |
Легкість та доступність для розуміння мови викладення рішення |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,5 |
7 |
Сприйняття респондентами обґрунтованості рішення (чи було рішення добре обґрунтоване?) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,5 |
8 |
Середня кількість судових засідань, що відбулися по справах тих респондентів, чиї справи вже завершено |
Число |
3 |
9 |
Середня кількість судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи суду |
Число |
0 |
10 |
Середня кількість візитів до суду, що не були пов’язані з судовими засіданнями |
Число |
3 |
Рекомендації учасників судових проваджень та зміни за останній час
1) Виміри якості, які слід покращувати в першу чергу.
Вимір якості |
Ранг |
Доступність суду |
4,3 – 1 |
Зручність та комфортність перебування у суді |
4,7 – 4 |
Повнота та ясність інформації |
4,4 – 2 |
Дотримання термінів судового розгляду |
4,69 – 3 |
Якість роботи працівників апарату суду |
4,77 – 5 |
Якість роботи судді |
4,8 – 6 |
2) Рекомендації учасників судових проваджень
3) На думку учасників судових проваджень, чи забезпечують наявні матеріально-технічні ресурси потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків?
Так |
76% |
Ні |
22% |
Не відповіли на запитання |
2% |
4) Враження респондентів від візиту до суду у порівнянні з очікуваннями
Кращі, ніж очікував |
56% |
Гірші, ніж очікував |
4% |
Відповідають очікуванням |
32% |
Не відповіли на запитання |
8% |
5) Для респондентів, що були в цьому суді раніше (минулого року, або ще раніше), чи змінилася, на їх погляд якість роботи суду загалом?
Покращилась значно |
14% |
Покращилась несуттєво |
2% |
Залишилась без змін |
18% |
Дещо погіршилася |
8% |
Значно погіршилася |
10% |
Важко сказати |
0% |
Не відповіли на запитання |
48% |
5) Для респондентів, що були в цьому суді раніше, чи відчули вони певні зміни в організації роботи суду після запровадження автоматизованої системи діловодства?
Так, відчув позитивні зміни |
37,5% |
Так, відчув негативні зміни |
25% |
Ні, не відчув ніяких змін |
37,5% |
Не відповіли на запитання |
0% |
Висновки:
Аналіз результатів опитування громадян-відвідувачів суду дозволяє зробити наступні висновки:
Робота суду за такими показниками як: зручність та комфортність перебування в суді, якість роботи працівників апарату, якість роботи судді. дотримання термінів судового розгляду, а також задоволеність судовими рішеннями за оцінками учасників проваджень знаходиться на рівні від «4» - «швидше так» до «4,8» - «дуже добре», що вказує на задоволеність учасників судових проваджень якістю роботи суду.
За інтегральними оцінками респондентів покращення в першу чергу потребують показники:
Рекомендації:
Для підвищення якості роботи суду рекомендується впровадити наступні заходи: