flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз результатів опитування громадян-відвідувачів суду ГО «Громадська платформа» у 2019 році

Луганський окружний адміністративний суд

 

Період виконання дослідження:

з 2 по 15 травня 

 

Звітний період:

2019 рік

 

Виконавці дослідження:

ГО «Громадська платформа»

 

Організація дослідження та формування вибірки:

Кожен третій відвідувач суду протягом робочого дня.

 

Кількість респондентів 

 

Розподіл за віковими характеристиками 

18-25 років 26%; 26-39 років 34%; 40-59 років 34%; 60+ років 6%

Розподіл за статтю 

48% чоловіків; 52% жінок

Географічний розподіл 

В населеному пункті, де розташований суд - 62%; інший населений пункт - 38%.

Розподіл за матеріальними статками 

Змушені економити на харчуванні – 26%;

Вистачає на харчування та необхідний одяг,

взуття. Для таких покупок як гарний

костюм, мобільний телефон, пилосос необхідно

заощадити або позичити

- 36%;

Вистачає на харчування, одяг, взуття, інші

покупки. Але для придбання речей, які

дорого коштують (таких як сучасний телевізор,

холодильник, меблі) необхідно

заощадити або позичити

- 26%;

Вистачає на харчування, одяг, взуття, дорогі

покупки. Для таких покупок як машина,

квартира необхідно заощадити або позичити

- 4%;

Будь-які необхідні покупки можу зробити в будь-який час – 6%.

Рівень освіти 

Середня/неповна середня - 36%;

Вища/неповна вища - 64%.

Розподіл за роллю в судовому процесі (позивач, свідок, потерпілий і т.д.) 

Є учасником судових проваджень і представляє

особисто себе – 38%;

Є учасником судових проваджень, але

представляє іншу особу – 44%;

Не є учасником судових проваджень – 18%. 

Розподіл за судовим процесом 

Цивільний процес – 0%:

Кримінальний процес – 0%;

Адміністративний процес – 100%;

Господарський процес - 0%;

Справа про адміністративні правопорушення-0%.

Розподіл за стадією розгляду справи 

Розгляд справи ще не розпочато – 41,4%;

Справа перебуває в процесі розгляду – 22%;

Розгляд справи завершено – 36.6% .

Таблиці результатів 

Таблиця 4.1. Загальна оцінка якості роботи суду за 5-бальною шкалою. 

№ 

Респондент за характеристикою 

Кількість респондентів 

1 (дуже погано) 

Не відповіли 

Середня інтегральна оцінка 

ВСЬОГО 

 

0

0

2

15

14

0

4,48

 

Таблиця 4.2. Доступність суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

Чи легко респондентам було знайти будівлю суду? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.12

Чи зручно респондентам діставатися до будівлі суду громадським транспортом? (Якщо Ви не користуєтеся громадським транспортом, дайте відповідь на наступне запитання

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.12

Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

3.76

Чи зазнавали респонденти певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони? 

Відсоток «Так», «Ні» 

Так -24%,

ні- 76%

Чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.4

Чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію телефоном? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,37

Чи дозволяв графік роботи канцелярії суду вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді (подати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,41

Чи могли б респонденти дозволити витрати на послуги адвоката (юриста- консультанта) у разі необхідності?2 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

3,94

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

 

4.3

 

Таблиця 4.3. Зручність та комфортність перебування в суді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

Достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.7

Вільний доступ до побутових приміщень (туалетів) 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.7

Чистота та прибраність приміщень 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

Достатність освітлення 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,7

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

 

4,7

 

Таблиця 4.4. Повнота та ясність інформації. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

Зручність розташування інформаційних стендів та дошок об’яв 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4

Задоволеність наявністю інформації щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

Задоволеність наявністю інформації щодо правил допуску в суд та перебування в ньому 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

Задоволеність наявністю інформації щодо справ, що призначені до розгляду 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,7

Задоволеність наявністю інформації щодо зразків документів (заяв, клопотань, тощо) 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,6

Задоволеність наявністю інформації щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

3.9

Відсоток учасників проваджень, що користувалися сторінкою суду в мережі Інтернеет ? 

відсоток 

50%

Чи знайшли учасники проваджень на сторінці суду потрібну інформацію? 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,1

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

 

4,4

 

Таблиця 4.5. Сприйняття роботи працівників апарату суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

Старанність працівників апарату суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.7

Виявлення працівниками апарату суду доброзичливості, поваги, бажання допомогти 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.5

Виявлення працівниками апарату суду однакового ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.8

Виявлення працівниками апарату суду професіоналізму, знання своєї справи 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.97

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

   

4.77

 

Таблиця 4.6. Дотримання термінів судового розгляду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

Вчасний (відповідно до графіку) початок останнього засідання по справі 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.84

Врахування побажання учасника судового провадження при призначенні дня та часу засідання 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.65

Вчасне отримання повістки та повідомлення про розгляд справи 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.81

Обґрунтованість затримки/ перенесення слухань у розгляді справи 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.45

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС 

   

4.69

 

Таблиця 4.7. Сприйняття роботи судді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

Неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску , якщо такий був) 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.8

Коректність, доброзичливість, ввічливість 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.7

Належна підготовка до справи та знання справи 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.8

Надання можливостей сторонам обгрунтовувати свою позицію 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.9

Дотримання процедури розгляду 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4.8

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС 

   

4.8

 

Таблиця 4.8. Судове рішення. Відносні, кількісні та інтегральні показники за картками громадянського звітування тих респондентів, чиї справи вже завершено. 

№ 

Показник 

Одиниця виміру 

Значення 

Кількість респондентів, чиї справи вже завершено 

Число 

19

Рішення на користь респондента 

Відсотки «Так» / «Ні» 

Так – 53,8%,

ні- 46,2%

Наміри респондента оскаржувати рішення 

Відсотки «Так» / «Ні» 

Так – 53,8%,

ні- 46,2%

Отримання респондентами тексту рішення по справі 

Відсотки «Так» / «Ні» 

Так – 100%, ні- 0%

Вчасне отримання респондентами тексту рішення по справі 

Відсотки «Так» / «Ні» 

Так – 100%, ні- 0%

Легкість та доступність для розуміння мови викладення рішення 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,5

Сприйняття респондентами обґрунтованості рішення (чи було рішення добре обґрунтоване?) 

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) 

4,5

Середня кількість судових засідань, що відбулися по справах тих респондентів, чиї справи вже завершено 

Число 

3

Середня кількість судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи суду 

Число 

0

10 

Середня кількість візитів до суду, що не були пов’язані з судовими засіданнями 

Число

3

 

Рекомендації учасників судових проваджень та зміни за останній час 

1) Виміри якості, які слід покращувати в першу чергу. 

Вимір якості 

Ранг 

Доступність суду 

4,3 –  1

Зручність та комфортність перебування у суді 

4,7 –  4

Повнота та ясність інформації 

4,4 –  2

Дотримання термінів судового розгляду 

4,69 – 3

Якість роботи працівників апарату суду 

4,77 – 5

Якість роботи судді 

4,8 –  6

 

2) Рекомендації учасників судових проваджень 

3) На думку учасників судових проваджень, чи забезпечують наявні матеріально-технічні ресурси потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків? 

Так 

76%

Ні 

22%

Не відповіли на запитання 

2%

 

4) Враження респондентів від візиту до суду у порівнянні з очікуваннями 

Кращі, ніж очікував 

56%

Гірші, ніж очікував 

4%

Відповідають очікуванням 

32%

Не відповіли на запитання 

8%

 

5) Для респондентів, що були в цьому суді раніше (минулого року, або ще раніше), чи змінилася, на їх погляд якість роботи суду загалом? 

Покращилась значно 

14%

Покращилась несуттєво 

2%

Залишилась без змін 

18%

Дещо погіршилася 

8%

Значно погіршилася 

10%

Важко сказати 

0%

Не відповіли на запитання 

48%

 

5) Для респондентів, що були в цьому суді раніше, чи відчули вони певні зміни в організації роботи суду після запровадження автоматизованої системи діловодства? 

Так, відчув позитивні зміни 

37,5%

Так, відчув негативні зміни 

25%

Ні, не відчув ніяких змін 

37,5%

Не відповіли на запитання 

0%

 

Висновки: 

Аналіз результатів опитування громадян-відвідувачів суду дозволяє зробити наступні висновки:

Робота суду за такими показниками як: зручність та комфортність перебування в суді, якість роботи працівників апарату, якість роботи судді. дотримання термінів судового розгляду, а також задоволеність судовими рішеннями за оцінками учасників проваджень знаходиться на рівні від «4» - «швидше так» до «4,8» - «дуже добре», що вказує на задоволеність учасників судових проваджень якістю роботи суду.

За інтегральними оцінками респондентів покращення в першу чергу потребують показники:

  1. Доступність суду.
  2. Повнота та ясність інформації.

Рекомендації: 

Для підвищення якості роботи суду рекомендується впровадити наступні заходи: