flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Механізми та процедури за допомогою яких громадськість

може представляти свої інтереси або в інший спосіб впливати на реалізацію повноважень Луганського окружного адміністративного суду

 

Право громадськості на отримання повної, достовірної інформації з усіх галузей життя суспільства гарантоване Конституцією України. Так, статтею 40 Конституції України передбачено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових осіб і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

З метою створення правового поля у відповідності до зазначених вимог Конституції України, діє Закон України «Про доступ до публічної інформації» та Закон України «Про звернення громадян».

Основною метою Закону України «Про доступ до публічної інформації» є створення механізму реалізації права кожного на доступ до публічної інформації. Закон містить перелік гарантій дотримання прав на надання публічної інформації, поетапний порядок доступу до неї, надає визначення таким поняттям, як конфіденційна, таємна та службова інформація, регламентує порядок її отримання, визначає порядок і строки подачі та задоволення запиту на інформацію, а також процедуру оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації.

Закон України «Про звернення громадян» регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади та органи місцевого самоврядування пропозиції про поліпшення їхньої діяльності, викривати недоліки в роботі та оскаржувати дії посадових осіб.

Громадськість може представляти свої інтереси та впливати на реалізацію повноважень суду також шляхом:

 

Врахування громадської думки у діяльності

Луганського окружного адміністративного суду

 

Одним із першочергових завдань судової влади в Україні є підвищення та підтримка високого рівня довіри громадськості до судів, адже судова система повинна спиратися на повагу, довіру та впевненість всіх громадян в її незалежності, безсторонності та ефективності.

Становлення незалежної та неупередженої судової системи в Україні неможливе без довіри громадян до судових процесів і рішень, без підтримки громадськості, що сприятиме виробленню ефективного зворотного зв’язку між державою та суспільством.

Відповідно до ч. 5 ст. 90 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» Громадські об’єднання мають право організовувати незалежне оцінювання роботи судді у відкритих судових засіданнях. Результати незалежного оцінювання роботи судді в судовому засіданні фіксуються в анкеті, що містить інформацію про тривалість розгляду справи, дотримання суддею правил судочинства і прав учасників процесу, культуру спілкування, рівень неупередженості судді, рівень задоволення поведінкою судді учасниками процесу, зауваження щодо ведення процесу, інші відомості. Заповнена анкета незалежного оцінювання роботи судді в судовому засіданні може бути включена до суддівського досьє.

02 квітня 2016 року Радою суддів України прийнято рішення, яким затверджена рамкова система оцінювання роботи суду в Україні з остаточною назвою «Система оцінювання роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи» та рекомендувала її судам України до застосування.

Одним із інструментів цієї системи є комплексне оцінювання роботи суду, призначенням якого є виявлення проблемних питань у функціонуванні судової установи та визначення можливих шляхів їх усунення.

З метою з’ясування суспільної думки щодо рівня організації роботи суду комплексним оцінюванням передбачено анкетне опитування відвідувачів суду та учасників судового процесу.

Луганський окружний адміністративний суд щорічно проводить анкетне анонімне опитування відвідувачів суду.

Відвідувачі суду за спеціально розробленою анкетою, як в електронному вигляді на офіційному веб-сайті суду, так і в паперовому, мали змогу оцінити діяльність суду за такими параметрами, як фізична доступність суду, зручність та комфортність перебування у суді, повнота та ясність судової інформації, якість роботи працівників апарату суду, дотримання термінів судового розгляду, якість роботи суддів, якість та написання та обґрунтування судового рішення тощо.

Підсумки дослідження використовуються для належного реагування та вжиття можливих заходів щодо усунення недоліків в організації роботи суду. Періодичне анкетування громадян є одним із важливих індикаторів якості роботи суду та прозорості судової системи.

З метою ознайомлення громадськості із результатами анонімного опитування на офіційному веб-сайті Луганського окружного адміністративного суду, розділ «Показники діяльності» оприлюднюється узагальнений звіт з урахуванням висловлених побажань, пропозицій та зауважень.