flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Звіт про результати опитування громадян - відвідувачів Луганського окружного адміністративного суду щодо якості функціонування суду

 Звіт

про результати опитування громадян - відвідувачів Луганського окружного адміністративного суду щодо якості функціонування суду

На виконання рішень Ради суддів України від 02 квітня 2015 року № 28 та від 12 травня 2016 року № 35, плану роботи Луганського окружного адміністративного суду на ІІ півріччя 2016 року та наказу Луганського окружного адміністративного суду від 11 серпня 2016 року № 22/С-а «Про проведення комплексної оцінки роботи суду» у період з 15 серпня 2016 року по 15 вересня 2016 року у Луганському окружному адміністративному суді створеною робочою групою проведено комплексне оцінювання роботи суду за модулями: «Судове адміністрування», «Своєчасність судового розгляду», «Задоволеність роботою суду учасниками проваджень».

Завданнями модулю «Задоволеність роботою суду учасниками проваджень» є отримання загального уявлення про якість роботи суду, виявлення рівня задоволеності громадян умовами перебування у суді, оцінка повноти, ясності та доступності інформації для відвідувачів суду, оцінка дотримання термінів (своєчасності) судового розгляду, визначення сприйняття громадянами якості роботи судді, працівників суду, оцінка зрозумілості судового рішення очима громадян.

Узагальнюючи результати комплексного оцінювання роботи Луганського окружного адміністративного суду, необхідно відзначити, що відвідувачі суду оцінили якість роботи суду досить позитивно.

Разом із тим, відвідувачі суду відмітили поодинокі недоліки. Так, наприклад, потребує покращення критерій доступності суду щодо наявності паркувальних місць, встановлення електронного табло тощо.

За результатами комплексного оцінювання роботи суду розроблено План вдосконалення за результатами оцінювання роботи Луганського окружного адміністративного суду, яким визначено перелік необхідних заходів для покращення якості роботи суду та підвищення у громадян довіри та поваги до судової влади.

Дякуємо відвідувачам суду, які прийняли участь в опитуванні!

Модуль «Задоволеність роботою суду його відвідувачами»

Опитування відвідувачів Луганського окружного адміністративного суду щодо якості функціонування суду проводилося в період з 15 серпня 2016 року по 15 вересня 2016 року. Виконавцем дослідження є створена робоча група Луганського окружного адміністративного суду, згідно наказу.

Взяти участь у дослідженні міг кожен бажаючий відвідувач суду. В опитуванні взяли участь 60 осіб, у тому числі:

віком: 18-25 років – 17%, 26-39 років – 63%, 40-59 років – 20%;

жінок – 57%, чоловіків – 43%;

які проживають в населеному пункті, де розташований суд – 55%, в іншому населеному пункті – 43%, не надали відповідь – 2%.

Повну вищу освіту мають 96% респондентів, базову вищу - 2%, середню спеціальну - 2%. Юридичну освіту мають 75% респондентів, 7% не надали відповіді на це питання.

35% респондентів представляли в суді себе, 52% - іншу особу (є адвокатом, юрисконсультом), 10% - інше, 3% не надали відповіді.

На запитання № 7 «Ви вважаєте себе…» 5% респондентів відповіли «1» (бідним), 18% - «2» (нижче середнього статку), 67% - «3» (середнього статку), 2% - «4» (заможним), 8% - «9» (не відповіли).

На запитання № 8 «Як часто Ви були учасником судового процесу?» 22% респондентів надали відповідь «1» (це мій перший судовий процес), 17% зазначили «2» (2-5 разів), 61% вказали «3» (6 разів і більше).

На запитання № 9 «На якій стадії розгляду перебуває Ваша справа?» 17% респондентів відповіли «1» (розгляд справи ще не розпочато), 53% - «2» (справа перебуває в процесі розгляду), 30% - «3» (розгляд справи завершено (винесено рішення).

На запитання № 10 «Який ступінь Вашої обізнаності з роботою судів та суддів у цілому?» 53% респондентів указали «4» (цілком обізнаний), 42% - «3» (загалом обізнаний), 5% - «2» (майже необізнаний).

Запитання № 11. За 5-бальною шкалою, де 1 – дуже погано, 5 – відмінно, 9 – КН (код не відповіді) респонденти відповіли наступним чином: 1 - 2%, 2 - 2%, 3 - 3%, 4 - 32%, 5 - 58%, 9 - 3%.

Таким чином, середня оцінка роботи суду складає 4,49 бали.

У блоці питань № 2 «Основна частина – оцінювання за вимірами якості» респонденти, використовуючи 5-бальну шкалу, де відповіді: 1 – цілком ні, 2 – швидше ні, 3 – більш-менш (варіант: і так, і ні), 4 – швидше так, 5 – цілком так, 9 – КН (код не відповіді), респонденти відповіли так:

Доступність суду 

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Чи легко респондентам було знайти будівлю суду?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3%, 2-7%, 3-5%, 4-20%, 5-62%, 9-3%

2

Чи зручно респондентам діставатися до будівлі суду громадським транспортом? (Якщо Ви не користуєтеся громадським транспортом, дайте відповідь на наступне запитання)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-5%, 2-12%, 3-15%, 4-23%, 5-30%, 9-15%

3

Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-10%, 2-10%, 3-18%, 4-20%, 5-17%, 9-25%

4

Чи зазнавали респонденти певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони?

Відсоток «Так», «Ні»

Так – 3%, ні – 93%, не відповіли – 4%

5

Чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3%, 2-13%, 3-18%, 4-32%, 5-28%, 9-6%

6

Чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію телефоном?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-5%, 3-7%, 4-7%, 4-28%, 5-50%, 9-3%

7

Чи дозволяв графік роботи канцелярії суду вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді (подати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-5%, 3-5%, 4-22%, 5-67%, 9-1%

8

Чи могли б респонденти дозволити витрати на послуги адвоката (юриста- консультанта) у разі необхідності?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-12%, 2-20%, 3-18%, 4-22%, 5-13%, 9-15%

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-6,1%

2-8,9%

3-12,3%

4-20,9%

5-38,14%

9-9,7%

Результати таблиці свідчать, що питаннями, які потребують вирішення, є забезпечення безперешкодного доступу до приміщень суду осіб з обмеженими фізичними можливостями та облаштування місць для паркування автомобілів. Також проблемним питанням є, в значній мірі, неможливість громадян дозволити витрати на послуги адвоката.

Зручність та комфортність перебування в суді 

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-7%, 3-20%, 4-35%, 5-37%, 9-1%

2

Вільний доступ до побутових приміщень (туалетів)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3%, 2-3%, 3-7%, 4-22%, 5-60%, 9-5%

3

Чистота та прибраність приміщень

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-2%, 2-5%, 3-5%, 4-20%, 5-65%, 9-3%

4

Достатність освітлення

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3%, 2-2%, 3-7%, 4-15%, 5-72%, 9-1%

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3,75%

2-2,25%

3-9,75%

4-23%

5-58,5%

9-2,5%

Дані, наведені в таблиці, свідчать про необхідність поліпшення місць для очікування, оформлення документів та підготовки до засідання. Вказані результати пояснюються тим, що в приміщенні суду проводяться ремонтні роботи, що тимчасово впливає на комфортність перебування відвідувачів у суді.

Повнота та ясність інформації. Інтегральні показники за картками громадянського звітування

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Зручність розташування інформаційних стендів та дошок об’яв

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3%, 2-2%, 3-3%, 4-32%, 5-60%

2

Задоволеність наявністю інформації щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-5%, 2-5%, 3-15%, 4-35%, 5-40%

3

Задоволеність наявністю інформації щодо правил допуску в суд та перебування в ньому

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-2%, 2-3%, 3-2%, 4-27%, 5-63%, 9-3%

4

Задоволеність наявністю інформації щодо справ, що призначені до розгляду

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3%, 2-3%, 3-5%, 4-32%, 5-55%, 9-2%

5

Задоволеність наявністю інформації щодо зразків документів (заяв, клопотань, тощо)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3%, 2-2%, 3-3%, 4-21%, 5-71%

6

Задоволеність наявністю інформації щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-7%, 2-3%, 3-7%, 4-17%, 5-60%, 9-6%

7

Відсоток учасників проваджень, що користувалися сторінкою суду в мережі Інтернет

відсоток

72%

8

Чи знайшли учасники проваджень на сторінці суду потрібну інформацію?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3%, 2-3%, 3-5%, 4-13%, 5-45%, 9-31%

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3,7%

2-3%

3-5,7%

4-25,3%

5-56,3%

9-6%

Наведені показники свідчать, що доступ до інформації в суді є достатньо повним. Однак, серед побажань відвідувачів було, зокрема, встановлення електронного табло з відображенням призначених до розгляду справ.

Сприйняття роботи працівників апарату суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Старанність працівників апарату суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-8%, 2-2%, 3-5%, 4-28%, 5-53%, 9-4%

2

Виявлення працівниками апарату суду доброзичливості, поваги, бажання допомогти

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3%, 2-2%, 3-3%, 4-17%, 5-72%, 9-3%

3

Виявлення працівниками апарату суду однакового ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3%, 2-2%, 3-5%, 4-15%, 5-67%, 9-8%

4

Виявлення працівниками апарату суду професіоналізму, знання своєї справи

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3%, 2-2%, 3-5%, 4-13%, 5-72%, 9-5%

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

 

1-4,25%

2-2%

3-4,5%

4-18,25%

5-66%

9-5%

Таким чином, робота працівників апарату суду в переважній більшості сприймається респондентами цілком позитивно.

Дотримання термінів судового розгляду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Вчасний (відповідно до графіку) початок останнього засідання по справі

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-5%, 2-8%, 3-5%, 4-18%, 5-47%, 9-17%

2

Врахування побажання учасника судового провадження при призначенні дня та часу засідання

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-5%, 2-3%, 3-3%, 4-20%, 5-50%, 9-19%

3

Вчасне отримання повістки та повідомлення про розгляд справи

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3%, 2-2%, 3-3%, 4-27%, 5-52%, 9-13%

4

Обґрунтованість затримки/ перенесення слухань у розгляді справи

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-5%, 2-5%, 3-5%, 4-22%, 5-40%, 9-23%

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

 

1-4,5%

2-4,5%

3-4%

4-21,75%

5-47,25%

9-18%

Отже, переважна більшість респондентів відмітили дотримання термінів судового розгляду. Проте, в деяких випадках респонденти вказали на існування порушень.

Сприйняття роботи судді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску , якщо такий був)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-5%, 2-5%, 3-2%, 4-17%, 5-52%, 9-19%

2

Коректність, доброзичливість, ввічливість

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3%, 2-3%, 4-20%, 5-57%, 9-17%

3

Належна підготовка до справи та знання справи

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-5%, 2-2%, 3-2%, 4-22%, 5-53%, 9-16%

4

Надання можливостей сторонам обґрунтовувати свою позицію

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-3%, 2-2%, 3-3%, 4-20%, 5-55%, 9-17%

5

Дотримання процедури розгляду

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-5%, 2-3%, 4-17%, 5-58%, 9-17%

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

 

1-4,2%

2-3%

3-1,4%

4-19,2%

5-55%

9-17,2

Наведені дані свідчать про позитивне сприйняття роботи суддів більшістю респондентів. Однак, в деяких випадках респонденти вказали на існуючі порушення.

Судове рішення. Відносні, кількісні та інтегральні показники за картками громадянського звітування тих респондентів, чиї справи вже завершено

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Кількість респондентів, чиї справи вже завершено

Число

18

2

Рішення на користь респондента

Відсотки «Так» / «Ні»

Так-50%, не відповіли-50%

3

Наміри респондента оскаржувати рішення

Відсотки «Так» / «Ні»

Так-0%, ні-39%, не відповіли-61%

4

Отримання респондентами тексту рішення по справі

Відсотки «Так» / «Ні»

Так-61%, ні-0%, не відповіли-39%

5

Вчасне отримання респондентами тексту рішення по справі

Відсотки «Так» / «Ні»

Так-56%, ні-6%, не відповіли-38%

6

Легкість та доступність для розуміння мови викладення рішення

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-0%, 2-5%, 3-5%, 4-10%, 5-60%, 9-20%

7

Сприйняття респондентами обґрунтованості рішення (чи було рішення добре обґрунтоване?)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

1-0%, 2-0%, 3-5%, 4-15%, 5-60%, 9-20%

8

Середня кількість судових засідань, що відбулися по справах тих респондентів, чиї справи вже завершено

Число

3*

9

Середня кількість судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи суду

Число

1

10

Середня кількість візитів до суду, що не були пов’язані з судовими засіданнями

Число

3

*При обчисленні рядка 8 «Середня кількість судових засідань…» не було взято до уваги дві анкети з відповідями «200» та «210», оскільки за даними КП «ДСС» такої кількості судових засідань не було по жодній справі.

Таким чином, більшість респондентів вказали на те, що судові рішення є обґрунтованими, доступними для розуміння. Також у переважній більшості респонденти вчасно отримували судові рішення. Проте, опитування також показало, що існують поодинокі випадки необґрунтованого, на думку опитаних, перенесення розгляду справ.

            У блоці № 3 «Зміни та рекомендації» на питання 52 «На Вашу думку які виміри тощо підвищення якості роботи суду слід покращувати в першу чергу? Проставите в порядку важливості від одного до шести, при цьому: 1 – найбільш важливий вимір якості (слід покращувати в першу чергу), 6 – найменш важливий вимір якості) респонденти відповіли наступним чином:   

Вимір якості

Ранг

Доступність суду

6

Зручність та комфортність перебування у суді

3

Повнота та ясність інформації

2

Дотримання термінів судового розгляду

4

Якість роботи працівників апарату суду

5

Якість роботи судді

1

 

Тобто, на думку більшості респондентів якість роботи суду безпосередньо залежить від якості роботи судді. На другому місці – наявність достовірної та повної інформації. Далі за рангами: зручність перебування у суді, дотримання термінів розгляду справ, якість роботи працівників апарату і на останньому місці – доступність суду.

Серед рекомендацій учасники судових проваджень зазначили, зокрема, збільшення складу суддів, збільшення кількості залів судового засідання, облаштування місць для очікування, встановлення електронного табло, облаштування стоянки для автомобілів, забезпечення доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями до залів судового засідання тощо.

На думку учасників судових проваджень, чи забезпечують наявні матеріально-технічні ресурси потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків?

Так

Відсоток

57%

Ні

Відсоток

18%

Не відповіли на запитання

Відсоток

25%

 

Таким чином, на думку більшості респондентів, наявні матеріально-технічні ресурси забезпечують потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків.

Враження респондентів від візиту до суду у порівнянні з очікуваннями

Кращі, ніж очікував

Відсоток

25%

Гірші, ніж очікував

Відсоток

5%

Відповідають очікуванням

Відсоток

65%

Не відповіли на запитання

Відсоток

5%

 

Отже, в переважній більшості враження респондентів від візиту до суду відповідали їх очікуванням, у чверті випадків враження були кращими за очікування.

Для респондентів, що були в цьому суді раніше (минулого року, або ще раніше), чи змінилася, на їх погляд якість роботи суду загалом?

Покращилась значно

Відсоток

30%

Покращилась несуттєво

Відсоток

20%

Залишилась без змін

Відсоток

13%

Дещо погіршилася

Відсоток

0%

Значно погіршилася

Відсоток

0%

Важко сказати

Відсоток

12%

Не відповіли на запитання

Відсоток

25%

 

Більшість респондентів відмітили покращення якості роботи суду в порівнянні з минулими періодами.

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА АНАЛІЗ ДАНИХ

            Проведене оцінювання свідчить, що робота суду учасниками судових проваджень оцінена добре, про що свідчить середня оцінка 4,49. Переважна кількість опитаних позитивно оцінили роботу як суддів, так і працівників апарату суду. Більшість респондентів відмітила, що судові рішення є обґрунтованими та доступними для розуміння, тексти судових рішень ними отримано вчасно. Однак, у деяких випадках мали місце необґрунтовані, на думку учасників судових проваджень, перенесення судових засідань.

Серед проблемних питань учасники судових засідань відмітили недостатню облаштованість місць для очікування, оформлення документів та підготовки до засідання, відсутність місць для стоянки автомобілів, дещо ускладнений доступ до приміщень суду осіб з обмеженими фізичними можливостями. В повній мірі вказані проблеми пов’язані з проведенням у приміщенні суду ремонтних робіт та є тимчасовими.

З метою зменшення негативних характеристик роботи суду учасники судових проваджень рекомендували збільшити склади суддів, кількість залів судового засідання, облаштувати місця для очікування, встановити електронне табло, облаштувати стоянку для автомобілів, забезпечити доступ осіб з обмеженими фізичними можливостями до залів судового засідання тощо.

            Проте, з системного аналізу анкет вбачається, що більшість респондентів відмітили покращення якості роботи суду в порівнянні з минулими періодами.